مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی در فصل سرما هیچ گونه محدودیتی ندارد و انجام جراحی بینی در تمام فصول بلامانع است. در پاسخ به سوال برخی متقاضیان جراحی بینی که تصور می کنند جراحي بيني در فصل سرما بر روی نتیجه عمل بيني تاثیر منفی می گذارد ، باید تاکید نمود که این تصور اساسا نادرست می باشد و سرما هیچ گونه اثر مخربی در نتیجه جراحی بینی به وجود نمی آورد.

در نتیجه نمی توان گفت جراحی بيني در کدام فصل مناسب تر است و در صورتی که فرد از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار بوده ، به بهترین سن برای عمل بینی رسیده باشد و انتظار واقع بینانه ای از جراحی بینی داشته باشد می تواند کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی باشد.

جراحی بینی در فصل سرما

مراقبت های بعد از جراحی بینی در فصل سرما

  1. تنها نکته حائز اهمیت درباره جراحی بيني در فصل سرما این است که به دليل استفاده از وسايل گرمايشي در فصل سرما هواي خانه خشك شده و میزان رطوبت به صفر مي رسد و در نتیجه باعث خشک شدن فضای داخلی بینی می شود که با مرطوب نگه داشتن بینی و رعایت مراقبت های زیر قابل رفع می باشد :
  2. استفاده از قطره ، اسپري يا سرم نمكي استريل موثر ترين راه برای بهبود خشک شدن بینی می باشد که توسط جراح بيني تجویز می گردد.
  3. به منظور مرطوب نگه داشتن داخل بینی و تولید خلط به روشی طبیعی ، استفاده از ژل یا اسپری سالین تجویز می شود.
  4. جهت نرم کردن مخاط بيني و جذب بهتر بخیه ها استفاده از پماد تجویز شده توصیه می گردد.
  5. نوشيدن آب و مايعات به میزان کافی اکیدا توصیه می شود.
  6. براي مرطوب نگه داشتن فضاي خانه از دستگاه بخور استفاده نمایید.
  7. استعمال دخانیات ممنوع می باشد زیرا منجر به خشك شدن فضای داخلی بيني شده و از بهبود زخم ها جلوگیری می نماید.
  8. گاهي اوقات پنجره ها را باز بگذارید تا هوا وارد خانه شود زيرا هوا حتی در صورت سرد بودن داراي رطوبت بيشتري نسبت به خانه مي باشد.
  9. در صورت سرما خوردگی بعد از عمل زيبايي بيني یا سرما خوردگی در دوران عمل بيني جراح بینی خود را مطلع نمایید و از داروهای تجویز شده توسط جراح بيني استفاده نمایید زیرا برخی از داروها روند کاهش تورم را کند تر می کنند.
Call Now Button