مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی یا جراحی بینی ثانویه ، در اصل جراحی است که مشکلات حاصل از رینوپلاستی اولیه را برطرف می کند .

پس از جراحی بینی امکان دارد بینی دچار ضربه یا حادثه ای شود که این امر فرم بینی را تحت تاثیر قرار دهد یا به دلیل عدم انتخاب یک جراح بینی ، نتیجه به دست آمده از رینوپلاستی اولیه باب میل بیمار نباشد .

جراحی بینی ترمیمی

در چنین شرایطی بیماران برای رفع مشکلات بینی جراحی شده و رسیدن به یک نتیجه ایده آل اقدام به جراحی ترمیمی بینی  می کنند.

جراحی ترمیمی بینی برای رفع تمامی مشکلات حاصل از جراحی بینی اولیه قابل انجام است ولی ریسک این جراحی بیشتر از جراحی بینی اولیه می باشد زیرا اسکلت بینی یک بار جراحی شده است و برای عمل مجدد ، جراح بینی باید مهارت بسیار بالایی داشته باشد.

نکات جراحی بینی ثانویه

  1. توصیه می شود بعد از گذشت یک سال از اولین جراحی بینی ، جراحي بيني ترميمي را انجام دهید .
  2. برای انجام جراحي بيني ترميمي بهتر است در طول یک سال اخیر هیچ گونه جراحی بینی دیگری انجام نداده باشید بنابراین پس از گذشت حداقل یک سال از آخرین جراحی بینی خود برای رینوپلاستی ثانویه اقدام کنید.
  3. برای انجام عمل مجدد بینی اصراری نداشته باشید و با یک جراح بینی ماهر مشورت کنید .
  4. قبل از جراحي بيني ترميمي ، از بینی عکس بگیرید تا بعد از جراحی تغییرات را بهتر متوجه شوید.
  5. در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید و جراح بینی ای را انتخاب کنید که در زمینه جراحی های ترمیمی تخصص داشته باشد .
  6. حتماً نمونه کارهای رینوپلاستی ثانویه ،  جراح بینی را مشاهده کنید.

روتوش بینی

در برخی مواقع بینی بعد از جراحی ، نیازمند تغییرات جزئی می باشد که این تغییرات با روتوش بینی انجام می شود .

تنها در مواردی که پره های بینی به خوبی جمع نشده باشند می توان بعد از 6 ماه روتوش بینی را انجام داد.

دقت داشته باشید که جراحی ترمیمی بینی تحت بیهوشی انجام می شود و برای انجام تغییرات جزئی در اسکلت بینی نیز نیاز به بیهوشی است مگراینکه جراح بینی تایید کند که مشکل بیمار بدون نیاز به بیهوشی و توسط بی حسی انجام می شود.

دلایل جراحی بینی ترمیمی

  • برطرف نشدن قوز بینی به طور کامل
  • رفع نشدن کجی بینی
  • نامتقارن شدن بینی
  • بروز افتادگی در نوک بینی
  • کوچک شدن بینی بیش از اندازه طبیعی
  • سر بالا شدن بینی
  • بروز عدم قرینگی در حفره های بینی
  • باریک شدن بیش از حد بینی

نحوه انجام جراحی بینی ترمیمی

جراح بینی جهت انجام جراحي بيني ترميمي مبتنی بر شرایط بیمار و صلاحدید خود یکی از روش های ذیل را بر می گزیند :

جراحی بینی باز

در این روش از جراحی بینی ، روی ناحیه کلوملا برش ظریفی ایجاد می شود ، سپس به کمک وسیله ای مخصوص پوست بینی از روی اسکلت و غضوف بینی بلند شده و جراح تغییرات مورد نظر را روی بینی اعمال می نماید.

در این روش جراح بینی تسلط کاملی بر روی بینی جهت اعمال تغییرات دارد ، لذا عمدتا جراحان بینی در جراحی های که نیاز به تغییرات پیچیده دارند مانند جراحی بینی ترمیمی ، جراحی بینی گوشتی و غیره از این روش بهره می برند.

جراحی بینی بسته

در جراحی بینی به روش بسته ، تمامی برش های مورد نظر جهت انجام جراحی بینی در داخل بینی ایجاد می شوند و هیچ نوع برشی بر روی ناحیه کلوملای بینی ایجاد نمی گردد.

طبیعتا در این روش دید جراح بینی محدود می باشد ، بنابراین جراحی بینی به روش بسته نیازمند تبحر و مهارت بالای جراح بینی می باشد.

از مزایای جراحی بینی بسته می توان به باقی نماندن جای بخیه و برش های جراحی پس از عمل و همچنین حداقل بودن میزان کبودی و تورم پس از جراحی بینی اشاره نمود.

انتخاب جراح بینی

  1. از آنجا که جراحي بيني ترميمي در مقایسه با جراحی اولیه بینی از پیچیدگی های بیشتری برخوردار است ، علی القاعده یکی از اساسی ترین ارکان در جراحي بيني ترميمي انتخاب یک جراح بینی با تجربه و ماهر می باشد چرا که در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم خواهد داشت.
  2. جهت انتخاب بهترین جراح بینی که در این زمینه از مهارت لازم برخوردار باشد موارد زیر توصیه می شود :
  3. می توانید جهت انتخاب جراح بینی خوب از طریق جستجو در اینترنت یا پرس و جو از دوستان و آشنایانی که جراحی بینی انجام داده اند به تحقیقات لازم بپردازید.
  4. می توانید نمونه کارهای جراحان بینی را از طریق مراجعه به سایت و صفحه اینستاگرام ایشان مشاهده نمایید ، همچنین می توانید حضورا به مطب جراح بینی مورد نظر مراجعه نموده و از نزدیک نمونه کارهای ایشان را مشاهده کنید.
  5. در نهایت اینکه یک جراح بینی خوب ، باید قادر به انجام انواع جراحی بینی باشد و هنگام جراحی بینی در عین حفظ عملکرد اصلی بینی ، تناسب بینی با دیگر اجزای چهره را نیز حفظ نماید.

ویژگی بهترین جراح بینی

  • جراح بینی خوب ، کسی است که منافع مالی را بر سلامت بیمار ترجیح نداده و اولویت او سلامت بیمار می باشد.
  • بهتر است جراح بینی اطلاعات کافی در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی را به بیماران بدهد و آن ها را در این باره آگاه کند.
  • جراح بینی ، باید صبور بوده و با آرامش به نظرات و خواسته های بیماران گوش دهد و خواسته های آن ها را بررسی کرده و در صورت انجام پذیر بودن به خواسته آن ها عمل کند.
  • در صورتی که بیمار از جراح بینی خواسته نامعقولی داشته باشد ، جراح بینی باید با دلایل علمی و منطقی سعی بر متقاعد کردن وی کند ؛ اما در صورتی که بیمار متقاعد نشده و به خواسته غیرمقعول خود اصرار ورزد ، جراح بینی باید از انجام عمل بینی وی صرف نظر کند.
  • بهترین جراح بینی ، باید بر علم ریاضی و زیبایی شناسی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند بین بینی و دیگر اعضا صورت تناسب برقرار کند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  1. در روزهای ابتدائی پس از جراحی زیبایی بینی ، به افراد توصیه می شود در رژیم غذایی خود غذاهای نرم و آبکی قرار داده و از مصرف مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند ، خودداری نمایند.
  2. گرما ، یکی از مواردی است که سبب افزایش تورم در بیماران بعد از عمل زیبایی بینی می شود ؛ به همین علت توصیه می شود ، کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، تا مدتی در معرض نور مستقیم خورشید ، قرار نگیرند.
  3. به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی ، به بیماران توصیه می شود ، در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، لباس های آزاد و دکمه دار به تن کنند.
  4. پس از اتمام دوران نقاهت عمل زیبایی بینی ، بیماران می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما آن ها باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین ، همچون بلند و جا به جا کردن اجسام بیش از 2 کیلوگرم اجتناب کنند.
  5. لازم به تذکر است کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید در دوران نقاهت آن از برقراری روابط جنسی خودداری کنند.
  6. طبق توصیه جراح بینی ، افراد در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، باید از خاراندن بینی خود پرهیز کنند.
  7. به افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده و در دوران نقاهت آن به سر می برند ، توصیه به نوشیدن آب به وفور می شود.
  8. به منظور کاهش احتمال وارد شدن ضربه به بینی ، به افراد توصیه می شود در دوران نقاهت عمل زیبایی بینی ، از رفتن به مکان های شلوغ خودداری کنند.
  9. پزشک به افرادی که باید دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، را پشت سر بگذارند ، توصیه می کند از خندیدن و حرف زدن زیاد پرهیز نمایند.

ورم بعد از عمل بینی­­­­­­­­­­­

استفاده از کمپرس یخ ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی های ناشی از عمل بینی دارد ؛ به همین علت به افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می شود جهت تسریع در روند بهبودی ، استفاده از کمپرس یخ را فراموش نکنند.

علاوه بر استفاده از کمپرس یخ ، مواردی همچون مصرف آب آناناس ، آب کرفس ، کاهش یا حدف قابل توجه نمک و ادویه از رژیم غذایی و از این قبیل موارد نیز تاثیر به سزایی در کاهش تورم ناشی از جراحی زیبایی بینی دارد.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

جراح بینی ، به بیماران خود توصیه می کند پس از انجام جراحی زیبایی بینی و در دوران نقاهت آن از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خود اجتناب کنند ، چرا که خوابیدن بر روی این نواحی ، سبب وارد شدن فشار به صورت و بینی می شود ؛ از این رو بهتر است ، طاق باز بخوابند.

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با نحوه خوابیدن پس از جراحی زیبایی بینی ، در این باره می باشد ؛ که افراد زاویه 30 درجه در حین خواب و استراحت بسازند.

جهت ساخت زاویه 30 درجه ، نیاز به قرار دادن دو بالش در زیر سر و قرار گرفتن سر بالاتر از بدن می باشد.

این مورد کمک شایانی به کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی زیبایی بینی ،

می کند.

هزینه جراحی بینی ترمیمی

به طور معمول جراحی ترمیمی بیشتر از عمل زیبایی بینی می باشد زیرا اسکلت بینی مورد جراحی قرار گرفته و برای عمل مجدد بینی ، پیچیدگی بیشتری وجود دارد .

جراح بینی پس ازبررسی بینی بیمار و میزان پیچیدگی جراحی ، هزینه را به طور دقیق اعلام می کند.

سوالات رایج جراحی بینی ترمیمی

  • چرا بیماران بعد از گذشت 1 سال از جراحی بینی اولیه می توانند جراحی بینی ثانویه انجام دهند ؟

گفته می شود میزان تورم بینی بعد از گذشت یک سال به طور کامل از بین رفته و نتیجه نهایی آن ظاهری می شود ، به همین علت جراح بینی به افرادی که قصد انجام جراحی بینی ترمیمی را دارند ، توصیه می کند پس از گذشت یک سال از جراحی بینی و مشخص شدن ایرادات و ظاهر نهایی بینی می توانند جراحی ترمیمی بینی انجام دهند.

  • آیا جراحی بینی ثانویه سخت تر از جراحی بینی اولیه است ؟

بله ، پارامتر های گوناگونی سبب سخت تر شدن جراحی بینی ترمیمی می شوند که عبارت اند از :

  1. حساس تر شدن بیمار
  2. سفت شدن پوست بینی ( بعد انجام هر جراحی پوست بینی سفت و سخت تر از حالت اولیه خود می شود. )
  3. از بین رفتن غضروف های بینی ( در بسیاری از مواقع غضروف بینی بیمار در جراحی بینی اولیه از بین می رود ، در این حالت جراح بینی برای انجام جراحی بینی ترمیمی مجبور به پیوند غضروف می شود. )
  • آیا انجام جراحي بيني ترميمي ، تحت بی حسی موضعی امکان پذیر است ؟

بله ، در برخی از مواقع میزان ایرادات بینی بسیار جزئی است برای مثال قوز بینی بیمار در جراحی بینی اولیه به طور کامل رفع نشده است ، در این صورت جراح بینی در داخل مطب تحت بی حسی موضعی اقدام به سوهان کشی بینی بیمار می کند .

 

 

Call Now Button