مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی به روش بسته و جراحی بینی به روش باز ، دو تکنیک برای انجام رینوپلاستی می باشند  ، هرچند که این روزها تکنیک دیگری با عنوان جراحی زیبایی بینی با لیزر نیز شنیده می شود .

تکنیک باز و بسته تفاوت هایی با یکدیگر دارند اما در هر دو روش برش هایی زده می شوند ، در نتیجه برای اعمال تغییرات باید برشی بر بینی زده شود.

لیزر قابلیت ایجاد برش و کنترل تمام بافت های بینی را ندارد به همین دلیل کاربردی در جراحی و اعمال تغییرات بینی ندارد .

انتخاب روش رینوپلاستی بستگی به جراح بینی دارد زیرا جراح بینی پس از بررسی بینی و مشکلی که باید برطرف شود ، روش مناسب را انتخاب می کند .

روش بسته برای رفع ایرادات جزئی بینی مناسب تر است و در مواقعی که بینی مشکلات پیچیده داشته باشد انتخاب اکثریت جراحان بینی ، رینوپلاستی باز می باشد .

جراحی بینی به روش بسته

محدودیت جراحی بینی بسته

در رینوپلاستی به روش بسته ، جراح بینی تمام برش های موردنیاز برای تغییر ساختار بینی را از داخل بینی می زند به همین دلیل هیچ گونه برشی بر سطح بینی وجود ندارد.

عدم برش بر سطح بینی منجربه عدم وجود بخیه بر سطح بینی نیز می شود به همین دلیل این روش محبوبیت بالایی دارد اما عدم برش بر سطح بینی مانع از برداشتن پوست بینی می شود .

برنداشتن پوست از ساختار بینی امکان دسترسی و دی دمستقیم به جراح بینی نمی دهد در نتیجه احتمال بروز عوارض ، افزایش می یابد.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

تفاوت رینوپلاستی باز و بسته در برشی است که برای دسترسی به اسکلت بینی زده می شود .

در روش بسته ، برش های موردنیاز از داخل بینی زده می شوند و در روش باز علاوه بر برش های داخلی ، برشی بر روی کلوملا یا ستون بینی دو پره بینی نیز زده می شود .

عوارض جراحی بسته بینی

در هر جراحی تهاجمی امکان بروز عوارض وجود دارد اما مهارت جراح متخصص می تواند از بروز عوارض جلوگیری کند .

روش  بسته نیز یکی از تکنیک های رینوپلاستی برای اعمال تغییرات بینی است بنابراین با عوارض احتمالی همراه است که اگر جراح بینی توانایی بالایی نداشته باشید، حتماً برخی از آن ها بروز می کنند.

عدم دید مستقیم در این روش امکان بروز عوارض یا اختلال را افزایش می دهد اما اگر جراح بینی مهارت بالایی داشته باشند هیچ گونه عارضه ای به وجود نخواهد آمد و بینی بیمار در بهترین شرایط جراحی خواهد شد .

Call Now Button