مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی کج

جراحی بینی کججراحی بینی کج

فرم بینی به دلیل ضربه خوردن یا به طور مادرزادی می تواند کج باشد و منجربه کاهش زیبایی چهره شود ، در چنین شرایطی برای رفع مشکل ظاهری بینی ، جراحی بینی کج انجام می شود .

جراحی بینی کج جزو جراحی های زیبایی بینی می باشد و برای افرادی مناسب است که برای اولین بار اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند زیرا کج بودن بینی ای که حاصل از رینوپلاستی ناموفع باشد با جراحی ثانویه بینی برطرف می شود که در ادامه مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد .

تفاوت کج بودن بینی با انحراف بینی

انحراف بینی در اصل کج شدن تیغه وسط بینی یا سپتوم بینی است و در اغلب با مشکلات تنفسی همراه است ولی کج بودن بینی به طور معمول ، اختلالی در عملکرد بینی به وجود نمی آورد .

 جراحی انحراف تیغه بینی در اصل اصلاح سپتوم بینی و برطرف کردن اختلالات تنفسی بیمار است بنابراین جراحی درمانی بوده و پرداخت هزینه توسط بیمه امکانپذیر است .

اما بینی کج به طور معمول مشکلی برای عملکرد بینی به وجود نمی آورد و برای رفع آن تنها جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی انجام می شود و پرداخت هزینه های مرتبط با جراحی به عهده خود بیمار می باشد .

کج بودن بینی پس از رینوپلاستی

اگر مهارت و دانش جراح بینی کافی نباشد ، کنترل اوضاع در اتاق عمل و حین جراحی بینی دشوار خواهد بود .جراحی بینی کج

عدم مدیریت زمان و شرایط جراحی بینی ،  امکان بروز مشکلات در حین جراحی بینی را افزایش می دهد و منجربه عدم تمرکز جراح بینی باعث می شود .

عدم تمرکز جراح بینی نیز باعث بروز عوارض رینوپلاستی و در نتیجه انجام رینوپلاستی ناموفق می شود .

به همین دلیل برخی از متقاضیان پس از جراحی زیبایی بینی ، نتیجه دلخواه خود را کسب نمی کنند و دچار نارضایتی از فرم بینی یا کج بودن بینی می شوند .

نارضایتی از فرم بینی نیز منجربه انجام جراحی بینی ترمیمی می شود ، در نتیجه اگر از همان ابتدا جراح بینی ماهری را انتخاب نمایید دچار عوارض و کج بودن فرم بینی نمی شوید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. اولین اقدام جهت انجام جراحی بینی ، انتخاب جراح بینی می باشد که جزء مهم ترین اقدامات نیز است ؛ چرا که نتیجه جراحی بینی ، رابطه ای مستقیم با میزان مهارت و تجربه جراح بینی دارد.
  2. توصیه می شود ، افرادی که قصد انجام جراحی بینی را دارند از مدتی قبل از عمل بینی ، از مصرف داروهایی هم چون آسپرین ، ژلوفن ، بروفن و از این قبیل داروها خودداری کنند ؛ چرا که مصرف این داروها سبب بروز اخلال در انعقاد خون می شود و می تواند احتمال خونریزی در حین عمل بینی را افزایش دهد.
  3. افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی گرفته اند ، باید از مدتی قبل از عمل بینی از استعمال دخانیات اجتناب کنند ؛ زیرا مصرف سیگار و قلیان قبل از جراحی بینی سبب بروز اخلال در عمل بینی می شود و امکان دارد اکسیژن رسانی در حین عمل بینی را مختل کند.
  4. جراح بینی ، قبل از انجام جراحی بینی برای افرادی که تصمیم به انجام عمل بینی دارند یک سری دارو و آزمایش تجویز می کند که مصرف و انجام به موقع و مرتب آن ها بسیار اهمیت دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

روز قبل از جراحی بینی

  1. بهتر است بیماران روز قبل از عمل بینی استحمام کنند ، چرا که آن ها تا مدتی بعد از عمل بینی به علت جلوگیری از خیس شدن گچ بینی نمی توانند سر خود را بشویند.
  2. توصیه می شود بیماران روز قبل از جراحی بینی ، به وفور آب میل کنند.
  3. بیمارانی که تصمیم به انجام جراحی بینی گرفته اند ، باید از 8 ساعت قبل از عمل بینی از خوردن و آشامیدن خودداری کنند ؛ چرا که بیماران در روز جراحی بینی باید ناشتا باشند.
  4. آقایان روز قبل از عمل بینی ، باید ریش و سبیل خود را بتراشند.

روز جراحی بینی

  1. هنگامی که بانوان به منظور انجام جراحی بینی به بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کنند ، باید بدون آرایش باشند.
  2. توصیه می شود بانوان در روز جراحی بینی ، از به همراه داشتن زیورآلات اجتناب کنند.
  3. زمانی که به منظور انجام جراحی بینی به بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کنید تمامی مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.
  4. حضور همراه در روز جراحی بینی الزامی می باشد ، بنابراین از تنها مراجعه کردن به بیمارستان جهت انجام جراحی بینی خودداری کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • استفاده از کمپرس یخ ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی بعد از عمل بینی دارد.
  • گرما ، باعث افزایش تورم می شود به همین علت به بیمارانی که جراحی بینی انجام داده اند ، توصیه می شود از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنند.
  • مصرف نمک ، سبب افزایش تورم می شود به همین دلیل افرادی که جراحی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
  • به علت جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی ، توصیه می شود بیمارانی که جراحی بینی انجام داده اند ، با دهان باز عطسه و سرفه کنند.
  • بهتر است بیماران در روزهای ابتدائی بعد از عمل بینی ، از خندیدن و حرف زدن زیاد خودداری کنند.
  • افرادی که جراحی بینی انجام داده اند ، تا مدتی از مصرف سیگار و قلیان منع می شوند ؛ چرا که مصرف این موارد سبب بروز تداخل در دوره بهبودی عمل بینی می شود حتی توصیه می شود ، بیماران در معرض دود این موارد نیز قرار نگیرند.
  • مصرف الکل بعد از عمل بینی ، نیز یکی دیگر از مواردی است که در دوره بهبودی عمل بینی اخلال ایجاد می کند.
  • بیماران بعد از عمل بینی ، باید از فین کردن خودداری کنند ؛ چرا که فین کردن احتمال خونریزی را افزایش می دهد.
  • بهتر است بیماران رژیم غذایی خود را بعد از عمل بینی ، با مواد غذایی نرم و آبکی شروع کرده و از مصرف غذاهای سفت خودداری کنند.
  • بیمارانی که جراحی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی از رفتن به سونا ، جکوزی و غیره خودداری کنند .
  • بیماران بعد از عمل بینی ، تا مدتی از انجام ورزش شنا منع می شوند ؛ چرا که ورزش شنا باعث وارد شدن فشار به صورت و بینی می شود.

هزینه عمل بینی کج

برای تعیین هزینه جراحی بینی کج ،  درابتدا بیمار توسط جراح بینی معاینه می شود زیرا دستمزدی که جراح بینی بابت انجام جراحی زیبایی بینی کج دریافت می کند بر اساس نوع بینی و مشکل بینی تعیین می شود .

علاوه بر دستمزدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی دریافت می کند ، هزینه های بیمارستان نیز بخش اندکی از قیمت جراحی بینی را شامل می شوند .

Call Now Button