مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی : فرم بینی پس از عمل جراحی بینی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات مرتبط با رینوپلاستی است .

تمامی متقاضیان جراحی رینوپلاستی توقع دارند که جراح بینی به بهترین شکل ممکن بینی را جراحی کند و در پایان جراحی ، بینی فرم زیبایی داشته باشد.

فرم بینی با توجه به اجزای چهره انتخاب می شود و جراح بینی در این رابطه با بیمار صحبت می کند تا علایق شخصی او رانیز در نظر بگیرد .

متاسفانه برخی از متقاضیان دید درستی نسبت به نتیجه جراحی بینی ندارند و خواستار فرمی برای بینی هستند که مناسب چهره شان نیست .

در چنین مواقعی جراح بینی سعی می کند تا در طی جلسه ای با بیمار دیدار داشته باشد و نکات مهم فرم دهی بینی را به او بگوید.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

بهترین جراح بینی نیمه فانتزی

دکتر جواد محمدی جراح بینی تهران ، دارای بورد تخصصی گوش ، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و بیش از 20 سال سابقه استخدام رسمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دارند ؛ ایشان عضو انجمن علمی راینولوژی و جراحان ENT ایران بوده و همچنین عضو آکادمی جراحان ENT اروپا نیز هستند و علاوه بر این سابقه عضویت در سازمان نظام پزشکی را نیز دارند.

دکتر جواد محمدی ، بهترین جراح بینی تهران ، دارای نمونه کارهای بسیاری در زمینه جراحی زیبایی بینی هستند ؛ می توانید به سایت و همچنین صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کرده و علاوه بر مشاهده نمونه کارهای ایشان از سوابق پزشکی و کاری شان نیز اطلاع یابید.

بینی نیمه فانتزی گوشتی

همانطور که می دانید بینی ها را بر اساس ویژگی های منحصر به فردشان در سه دسته متفاوت جای گذاری می کنند ، در رابطه با ویژگی های منحصر به فرد بینی های گوشتی می توانیم به مواردی همچون پوست ضخیم ، غضروف و استخوان ضعیف ، نوک پهن و غیره اشاره کنیم ؛ با توجه به ویژگی های فوق جراحی بینی گوشتی نسبت به سایر جراحی های بینی ، همانند عمل بینی استخوانی کمی سخت تر می باشد و علاوه بر آن بینی های گوشتی از انجام جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی نیز نتایج مطلوبی را دریافت نمی کنند ؛ از این رو بهترین مدل جهت انجام عمل بینی گوشتی ، جراحی بینی طبیعی می باشد.

بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی

تنها تفاوت میان بینی طبیعی و نیمه فانتزی ، در فرم ظاهری آن ها است ؛ جراح بینی در حین انجام جراحی بینی طبیعی تلاش می کند تا ساختار طبیعی بینی حفظ شود ، به گونه ای تنها ایرادات آن را برطرف کرده و قسمت هایی از بینی را که ایراد ندارد ، دست نخورده باقی می گذارد ؛ حال در جراحی بینی نیمه فانتزی ، تلاش می شود تا علاوه بر حفظ ساختار طبیعی بینی کمی قوس بر روی پشت بینی ایجاد شده و هم چنین نوک آن نیز کمی سربالا شود.

فرم دهی بینی

فرم طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی از رایج ترین مدل های جراحی بینی هستند.

در جراحی بینی طبیعی ، فرم بینی کاملاً متناسب با چهره می شود و مشخص نیست که بینی جراحی شده است اما از فرم بینی فانتزی به راحتی می توان تشخیص داد که بینی عملی است.

بیش از اندازه طبیعی بودن یا فانتزی بودن بینی برای برخی از متقاضیان مناسب نیست زیرا به دنبال فرمی برای بینی هستند که ترکیبی از این دو باشد.

در چنین شرایطی ، جراح بینی مدل بینی نیمه فانتزی را به بیمار پیشنهاد می دهد.

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی خصوصیات بینی طبیعی و بینی فانتزی را به طور تساوی دارد ، در اصل مشخصات ظاهری این نوع از بینی شامل موارد زیر است :

  • قوس کم بر روی بینی
  • کوچک شدن بینی متناسب با سایز چهره
  • فرم دهی نوک بینی
  • مناسب ترین فرم بینی

برخی از بیماران فکر می کنند که جراحی بینی نوعی معجزه است و با تغییر فرم بینی ، زیبایی چهره باید بیشتر شود ، در اصل زیبایی چهره زمانی بیشتر می شود که بینی متناسب با چهره باشد.

 در نتیجه متقاضیان باید اجازه دهند که جراح بینی با توجه به استانداردهای زیبایی و چهره بیمار ، بینی را جراحی کند و توضیح کلی بیمار در رابطه با فرم دلخواهش کفایت می کند .

جراحی بینی نیمه فانتزی پس از جراحی بینی طبیعی ، ایده آل ترین فرم برای بینی است اما بازهم حین فرم دهی باید به اجزای دیگر چهره دقت شود.

ساختار بینی و چهره بیمار در فرم دهی بینی تاثیرگذار است به همین دلیل قبل از جراحی بینی حتماً جلسه مشاوره ای با جراح بینی داشته باشید تا از نکات مهمی که در ارتباط با فرم دهی وجود دارد ، مطلع شوید.

روش های جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی جهت اعمال اصلاحات بر روی بینی انجام می گیرد که بدین منظور باید طی جراحی بینی ، پوست بینی را از روی اسکلت بینی بلند نمود و اقدام به تصحیح ایرادات بینی نمود.

در حالت کلی ، جراحی بینی به دو شیوه باز و بسته انجام می گیرد که تفاوت انجام جراحی بینی به هر یک از این دو روش ، در نحوه دسترسی به ساختمان بینی است.

جراحی بینی باز

در جراحی به روش باز ، به جز برش هایی که در لبه داخلی حفره های بینی زده می شود ، یک برش نیز در بخش باریک مابین سوراخ های بینی که موسوم به کلوملا می باشد ایجاد می گردد.

در جراحی بینی باز ، پوست بینی به کمک ابزاری مخصوص از ساختمان زیرین آن جدا شده و بالا برده می شود.

بدیهی است در این روش ، جراح به سادگی روی تمام آناتومی بینی اشراف خواهد داشت و عیوب بینی را مشاهده خواهد نمود.

این روش ، سبب سهولت دسترسی به نوک بینی نیز می شود.

بعلاوه در جراحی بینی باز ، تصحیح ناقرینگی بینی ، جایگذاری و فیکس نمودن پیوند های غضروفی و انجام جراحی بینی ترمیمی نیز به راحتی امکان پذیر است.

در جراحی بینی باز ، برش های ایجاد شده در داخل بینی

، به هیچ وجه قابل رویت نمی باشد بلکه تنها برش ایجاد شده در کلوملا مشهود خواهد بود که این مسئله نیز با رعایت اصولی مراقبت های بعد از جراحی بینی ، تدریجا برطرف خواهد شد.

جراحی بینی به روش باز ، عموما انتخاب اول جراحان بینی می باشد.

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته ، هر برشی که جهت انجام جراحی لازم است در داخل بینی بیمار زده می شود ، بنابراین هیچ گونه برشی بر روی کلوملای بینی زده نمی شود.

توجه داشته باشید که در هر دو روش جراحی بینی ، پوست بینی از روی اسکلت زیر آن بلند می شود ، اما در جراحی بینی بسته ، پوست به اندازه ای بسیار جزئی از ساختمان بینی جدا شده و توسط وسیله ای خاص بالا نگاه داشته می شود تا جراح قادر به رفع عیوب بینی گردد.

از این رو دید جراح در روش بسته بسیار محدود می باشد و جراح در این روش ، تنها از طریق ایجاد برش درون سوراخ های بینی اقدام به انجام جراحی بینی می نماید.

لذا جراح بینی در این روش جهت ایجاد تغییرات گسترده بر روی بینی دچار محدودیت می باشد.

اسکارهای به وجود آمده پس از جراحی بینی به روش بسته ، تحت هیچ شرایطی مشهود نخواهد بود و میزان کبودی و تورم بینی نیز بسیار خفیف و ناچیز است.

بنابراین جراحی بینی بسته ، برای بینی هایی که نیاز به تغییرات گسترده خصوصا بر روی نوک بینی ندارند گزینه مناسبی می باشد.

بر اساس تجاربی که جراحان بینی در رابطه با تکنیک های جراحی بینی کسب نموده اند می توان گفت که نتایج به دست آمده از جراحی بینی به روش باز در مقایسه با جراحی بینی به روش بسته حالتی طبیعی تر داشته و از ظرافت بیشتری برخوردار است.

البته لازم به ذکر است که با انتخاب یک جراح بینی با تجربه و متبحر که در زمینه جراحی بینی بسته ، نتایج موفقیت آمیزی کسب نموده است نیز می توان به نتیجه ایده آل از جراحی بینی به این روش نیز دست یافت.

Call Now Button