مشاوره در واتس اپ

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی : در ارتباط با عوارض جراحی بینی و محدودیت هایی که فرد پس از رینوپلاستی دارد، شایعه های بسیار زیادی شنیده می شود که یکی از این شایعه ها عدم انجام فعالیت ورزشی مانند قبل از عمل بینی می باشد!!

در اصل جراحی بینی هیچ گونه محدودیت دائمی برای انجام فعالیت های ورزشی ایجاد نمی کند.

بسیاری از ورزشکارانی که خواستار جراحی زیبایی بینی هستند، سوالاتی در ارتباط با جراحی بینی و تاثیر آن بر فعالیت ورزشی دارند که در ادامه مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد.

ورزش بعد از جراحی بینی

چند وقت بعد از عمل بینی میشود ورزش کرد ؟

با توجه به شرایط فیزیکی بیمار و اسپلینت موجود بر روی بینی، انجام حرکات ورزشی حتی حرکات هوازی غیرممکن است ولی پس از برداشتن گچ بینی یا اسپلینت و از شروع هفته دوم، انجام فعالیت های سبکی چون پیاده روی مانعی ندارد.

استفاده از وزنه یا دیگر وسایل ورزشی حداقل تا یک ماه ممنوع است زیرا منجربه بالارفتن ضربان قلب و افزایش تورم بینی می شوند و بهتر است در ماه اول از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید.

ماه اول نیز فعالیت های سبک ورزشی را در حد مبتدی انجام دهید تا فشاری به بینی وارد نشود ولی پس از گذشت 2 ماه می توانید با وزنه های سبک شروع به ورزش کنید و به مرور زمان نیز از وزنه های سنگین تر استفاده کنید.

به طور معمول پس از گذشت 6 ماه هیچ گونه محدودیتی در انجام ورزش ندارید و می توانید ورزش های قدرتی را مانند قبل از عمل بینی شروع کنید.

اگر در هر زمینه ورزشی، فعالیت حرفه ای یا مبتدی دارید باید با جراح بینی پیش از شروع فعالیت ورزشی تان مشورت کنید زیرا برخی اوقات وضعیت بهبودی و تورم بینی باعث می شود تا زمان شروع فعالیت های ورزشی کمی به تعویق بیوفتد.

چند وقت بعد از عمل بینی میتوان شنا کرد ؟

به دلیل آسیب کلر استخر به بینی، بیماران باید حداقل 2 ماه از استخر رفتن پرهیز کنند.

در کل شروع فعالیت های ورزشی مرتبط با آب مانند اسکی ، واترپلو، سینکرونایز و شیرجه بستگی به میزان بهبودی بینی دارد و بیماران باید قبل از شروع ورزش های آبی با جراح بینی مشورت کنند.

یکی دیگر از سوالات بیماران در ارتباط با تاثیر رقص بر بینی جراحی شده است ؟

رقصیدن نیز نوعی فعالیت فیزیکی به شمار می رود و می تواند ضربان قلب را افزایش دهد به همین دلیل اگر رقصنده حرفه ای هستید حداقل تا یک ماه باید از رقصیدن پرهیز کنید .

Call Now Button