جراحی سر و گردن

جراحی سر و گردن  : عناصر حیاتی و بیشماری در سر و گردن وجود دارد و همین امر منجربه تبدیل شدن سر و گردن به یکی از نقاط حساس اندام شده است .

سر و گردن از لحاظ ساختار و ساختمان بسیار پیچیده هستند و تشخیص بیماری های مرتبط با این نواحی نیاز به تخصص بالا دارد .

جراح سر و گردن قبل از فراگیری هر گونه جراحی و درمان بیماری ، در ابتدا به فراگیری آناتومی و فیزیولوژی سر و گردن می پردازد.

سر و گردن از مهم ترین نواحی بدن هستند که نقش بسیار مهمی در عملکرد حیاتی دارند به همین دلیل علائم غیر طبیعی یا درد در این نواحی نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

جراحی سر و گردن

رایج ترین دلایل بیماری های سر و گردن چیست ؟

• اختلالات مادرزادی
  • تومورها و توده ها
  • التهاب ها و عفونت ها
  • صدمات ناشی از ضربه یا حادثه

درمان بیماری های سر و گردن

سر و گردن از اندام ها و بافت های مهمی تشکیل شده اند ولی مهم ترین آن ها غدد لنفاوی هستند که به طور گسترده در این نواحی پراکنده اند .

غدد لنفاوی نقش بسیار مهمی در دفاع بدن از عفونت ها و سرطانها دارند ، حال تصور کنید این غدد دچار التهاب یا تورم شوند .

التهاب یا هر گونه آسیب دیگرغدد لنفاوی ، مشکلاتی را به وجود می آورد که در مراحل پیشرفته ، روند زندگی روزمره فرد را نیز مختل می کند .

برای درمان بیماری های پیچیده علل الخصوص سرطان های گسترده سر و گردن ، نیاز است که جراح سر و گردن با متخصصان مغز و اعصاب ، چشم ، فک ، صورت و عروق نیز همکاری داشته باشد .

نشانه ابتلا به بیماری های سر و گردن

درد در نواحی سر و صورت از رایج ترین نشانه های ابتدا به بیماری سر و گردن است .

وجود هر گونه برجستگی در نواحی سر و گردن ، حتی اگر برجستگی بدون درد باشد ، باید مورد بررسی قرار گیرد.

دشواری در خوردن و آشامیدن ، درد سینوس ، گلو درد ، درد دهان ، دشواری هنگام صحبت کردن و بی حسی ناشی از التهاب ، رایج ترین و بارزترین نشانه های ابتلا به بیماری های سر و گردن می باشند .

درمان بیماری در مراحل اولیه بسیار راحت تر است و در اغلب موارد بیماری به طور صد در صد درمان می شود اما پیشرفت بیماری منجربه مشکلات زیادی می شود .

در نتیجه اگر علائم غیر طبیعی و دردی در نواحی سر و گردن احساس کردید حتماً به یک جراح متخصص سر و گردن مراجعه کنید .