مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی یا جراحی بینی عروسکی در اصل ایجاد تغییر در اندازه و مکان بینی می باشد ، این نوع از جراحی متقاضیان خاص خود را دارد و برای تمامی افراد مناسب نیست .

به دلیل اینکه بینی فانتزی کاملاً تراشیده شده است و به راحتی عملی بودن بینی قابل تشخیص است ، آقایان کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند و بهتر است بانوان این نوع از جراحی بینی را انجام دهند .

جراحی بینی فانتزی

دقت داشته باشید که گاهی بانوان نیز کاندید مناسبی برای رینوپلاستی فانتزی نیستند و کاندید مناسب با توجه به ساختار چهره انتخاب می شود .

افرادی که چهره ای ظریف دارند بهترین کاندید برای عمل بینی فانتزی هستند .

نکاتی در مورد جراحی بینی فانتزی

در جراحی زیبایی بینی فانتزی تغییرات بسیاری مانند کوچک کردن بینی ، قوس روی بینی و سربالا بودن نوک بینی انجام می شود و محدودیت یا استانداردی برای فرم دهی بینی وجود ندارد ، زاویه مناسب فرم بینی فانتزی با توجه به چهره فرد انتخاب می شود .

تصور اشتباه این است که بینی فانتزی ، کاملاً سربالا بوده و سایز بینی بیش از اندازه کوچک می شود ، همانطورکه گفته شده فرم بینی با توجه به چهره بیمار انتخاب می شود و زمانی که زاویه  لب و بینی ، 105 یا بیشتر باشد بینی فرم فانتزی دارد .

افرادی که بینی استخوانی دارند ، برای انجام رینوپلاستی فانتزی مناسب تر هستند زیرا پوست نازک بینی تغییرات را به خوبی نشان می دهد و زیاد بودن غضروف بینی ، امکان مانور بیشتر جراح بینی برای تغییر اندازه و برداشتن غضروف را فراهم می کند .

افرادی که بینی گوشتی دارند بهتر است از انجام عمل بینی فانتزی صرف نظر کنند زیرا پره های بزرگ بینی به خوبی کوچک نمی شوند و کم بودن غضروف بینی منجربه محدودیت در برداشتن غضروف می شود .

فرم بینی فانتزی

همانطور که گفته شد بینی فانتزی کاملاً تراشیده شده است و به راحتی می توان تشخیص داد بینی جراحی شده است .

قوس بینی ، سربالا بودن نوک بینی و سایز کوچک بینی از بارزترین مشخصات بینی فانتزی می باشند .

برای جراحی بینی فانتزی استاندارد و محدودیت خاصی وجود ندارد اما بیماران باید توجه داشته باشند که فرم بینی زمانی زیبا است که متناسب با دیگر اجزای چهره باشد .

به همین دلیل اصراری برای تغییر سایز بیش از اندازه بینی یا سربالا بودن بیش از اندازه نوک بینی نداشته باشید و به جراح بینی اعتماد کنید تا بینی فرم زیبا ومتناسبی داشته باشد .

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

  • اولین اقدامی که افراد باید قبل از عمل بینی فانتزی انجام دهند، انتخاب یک جراح بینی مجرب است زیرا اگر جراح بینی از مهارت لازم برای جراحی بینی عروسکی برخوردار نباشد این امکان وجود دارد که نتیجه به دست آمده از آن مورد رضایت فرد نباشد.
  • بعد از انتخاب جراح بینی تان با او در رابطه با انتظاراتی که از عمل جراحی بینی دارید به طور کامل صحبت کنید.
  • اگر دارای سوابق بیماری مزمن بوده یا از داروی خاصی استفاده کرده و به ماده خاصی حساسیت دارید حتماً جراح بینی خود را از آن ها مطلع نمایید.
  • جراح بینی برای انجام بررسی ها و معاینات دقیق، تعدادی آزمایش و عکسبرداری را برای تان تجویز می کند که باید آن ها را انجام دهید.
  • به مدت 14 روز قبل از عمل بینی فانتزی مصرف داروهایی مانند آسپرین که در انعقاد خون اختلال ایجاد می کنند را قطع کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و دخانیات به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی بپرهیزید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

  1. سر خود را با قرار دادن دو یا سه بالشت در زیر آن، بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
  2. با قرار دادن کمپرس سرد در 3 روز ابتدایی و کمپرس گرم در 3 روز بعدی از میزان تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی کم کنید.
  3. غذاهای شور و پرادویه میل نفرمایید.
  4. سر خود را پایین نیانداخته و از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید.

و مراقبت های دیگری که توسط دکتر سید جواد محمدی ، در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی فانتزی به طور کامل برای تان توضیح داده خواهد شد.

جراحی بینی فانتزی

پرسش و پاسخ جراحی بینی

آیا جراحی بینی دردناک است ؟

احساس کمی درد بعد از هر جراحی و از بین رفتن اثر دارو بیهوشی امری عادی و طبیعی می باشد اما بر خلاف تصورات عامه مردم جراحی بینی دردناک نیست و می توان با استفاده از مسکن آن را بر طرف کرد.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است ؟

هزینه جراحی بینی ، پس از معاینه بیمار توسط جراح بینی مشخص می گردد بنابراین افرادی که تصمیم انجام جراحی زیبایی بینی را دارند باید برای اطلاع از قیمت جراحی بینی ابتدا معاینه شوند.

تورم جراحی بینی چه زمانی از بین می رود ؟

تورم بینی بعد از عمل بینی ، به تدریج و به مرور زمان از بین می رود گفته می شود که برای رفع کامل تورم ناشی از جراحی بینی به 1 سال زمان نیاز می باشد لازم به ذکر است که میزان تورم بعد از عمل بینی بسته به ضخامت و کیفیت پوست متغیر می باشد.

آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی بازگشت پذیر است ؟

در گذشته به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندار احتمال بازگشت بینی های گوشتی به حالت اولیه خود وجود داشت اما امروزه جراحان بینی برای انجام عمل بینی گوشتی از تکنیک های نوین و استانداری استفاده می کنند که احتمال برگشت پذیری بینی های گوشتی را به صفر رسانده است.

آیا احتمال بازگشت قوز بینی های استخوانی بعد از جراحی بینی وجود دارد ؟

خیر.

بهترین سن برای انجام جراحی بینی چه سنی است ؟

گفته می شود افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی را دارند باید بعد از اتمام سن بلوغ اقدام به انجام آن کنند چرا که رشد بینی پس از اتمام سن بلوغ متوقف می شود بنابراین انجام جراحی بینی در زمان رشد بینی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در افراد شود.

آیا می توان جراحی بینی فانتزی را برای بینی های گوشتی انجام داد ؟

خیر ، به علت وجود پوست ضخیم در بینی های گوشتی جراحان بینی قادر به اعمال تغییرات گسترده بر روی آن ها نیستند به همین علت گفته می شود جراحی بینی طبیعی بهترین مدل برای بینی های گوشتی است.

آیا آلرژی با انجام جراحی بینی درمان می شود ؟

خیر ، جراحی بینی تاثیری بر روی آلرژی افراد نمی گذارد.

تا چه مدت بعد از عمل بینی باید از چسب بینی استفاده کرد ؟

مدت زمان استفاده از چسب بینی ، بسته به شرایط بیماران متفاوت می باشد و توسط پزشک معالج شان تعیین می گردد.

Call Now Button