مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در افراد مسن : با توجه به گسترش روزافزون جراحی بینی، افراد بسیار زیادی علاقه مند به این جراحی زیبایی شده اند.

میل به افزایش زیبایی چهره یک امر کاملاً غریزی است که در تمام افراد وجود دارد و بر خلاف باور اشتباهی که در برخی از افراد وجود دارد، جراحی های زیبایی مختص بانوان یا افراد جوان نیست.

افراد در هر سن و سالی می توانند اقدام به جراحی زیبایی بینی و رفع مشکلات بینی نمایند و سن، محدودیت جدی را برای افراد به دنبال ندارد.

در اصل رینوپلاستی در سنین میانسالی دارای نکاتی است که در صورت رعایت، هیچ گونه محدودیتی برای انجام عمل جراحی بینی وجود ندارد.

جراحی بینی در افراد مسن

 دلیل تغییر فرم بینی در سنین میانسالی چیست ؟

افزایش سن علاوه بر پوست صورت ، اجزای صورت را نیز دچار تغییراتی می کند.

پوست به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این امر منجربه افتادگی نوک بینی و در کل، باعث بد فرم شدن ظاهر بینی می شود.

افتادگی نوک بینی یا بزرگ تر شدن بینی از بارزترین مشکلاتی است که بر اثر افزایش سن به وجود می آید.

افرادی که بالای 40 سال دارند و متقاضی انجام جراحی بینی هستند باید پیش از رینوپلاستی با یک جراح بینی خوب و باتجربه مشورت کنند.

پس از بررسی شرایط جسمی وعمومی بیمار، اعلام می شود که فرد می تواند اقدام به رینوپلاستی نماید یا بهتر است از انجام رینوپلاستی صرف نظر کند.

به طور معمول اگر فرد، بیماری یا اختلال خاصی چون بیماری های قلبی و عروقی نداشته باشد، کاندید مناسبی برای انجام رینوپلاستی است.

مراقبت های بعد از عمل بینی

  • با دهان باز عطسه کنید زیرا عطسه منجربه فشار به بینی می شود و با درد بینی همراه است .
  • برای ترمیم سریع تر بینی، حداقل تا 1 ماه از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • به دلیل عدم تثبیت ساختار بینی از فشار دادن و ماساژ دادن بینی و نواحی آن به شدت پرهیز کنید.
  • در طی دوران نقاهت، سوپ و انواع غذاهای آبکی و نرم، بهترین تغذیه هستند.
  • از کمپرس یخ برای رفع تورم استفاده کنید، دقت داشته باشید که کمپرس یخ را با فواصل زمانی 15 الی 30 دقیقه بر روی صورت قرار دهید.
  • فقط داروهای تجویز شده را مصرف کنید و از مصرف خودسرانه داروپرهیز کنید.

مراقبتهای مرتبط با جراحی بینی دشوار نیست، ولی رعایت نکات مراقبتی در افراد مسن نیاز به مدت زمان بیشتری دارد به همین دلیل اگر در سنین بالا اقدام به رینوپلاستی می کنند برای مشاهده نتیجه نهایی باید صبور باشید.

Call Now Button