مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری : با توجه به گسترش جراحی بینی ، این جراحی زیبایی متقاضیان بسیار زیادی دارد و هر فردی با توجه به شرایط خود، سوالاتی را دارد.

یکی از مهم ترین سوال متقاضیان دلیل ترک دخانیات، الکل و قلیان،  قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی است .

مصرف دخانیات کاهش خون رسانی و اکسیژن رسانی را در پی دارند .

همچنین کشیدن سیگار و دخانیات باعث تنگ تر شدن رگ های خونی متصل به قلب می شود وهمین امر باعث می شود احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهد .

برای عدم بروز عوارض حین رینوپلاستی و ترمیم سریع بینی در دوه نقاهت نیاز است که خون رسانی به بهترین نحو ممکن انجام شود اما کشیدن سیگار مانع از خون رسانی می شود .

به همین علت است که توصیه می شود حداقل دوماه قبل از جراحی بینی هیچ گونه دخانیاتی مصرف نشود.

جراحی بینی در افراد سیگاری

سیگار تاثیری در بهبود بینی دارد ؟

خون رسانی و اکسیژن رسانی در افراد سیگاری ضعیف تر است، به همین دلیل افراد سیگاری برای ترمیم بینی نیاز به زمان بیشتری دارند، در نتیجه دوره نقاهت در افراد سیگاری کمی طولانی تر از افراد عادی است .

در اصل نیکوتین موجود در سیگار و دخانیات است که منجربه کاهش کیفیت خون رسانی می شود و قرار گرفتن در جایی که فردی سیگاری حضور دارد، تاتیر منفی بر نتیجه رینوپلاستی ندارد.

به دلیل تاثیر بالای سیگار و دخانیات، جراح بینی تاکید زیادی دارد که حداقل دو هفته الی چهار هفته قبل از جراحی بینی و بعد از جراحی بینی از مصرف آن ها خودداری شود.

برای کسب نتیجه ایده آل ، بهتر است به توصیه های مراقبتی جراح بینی گوش دهید و تا زمان اعلام شده از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

چند وقت بعد از عمل بینی میشود قلیان کشید ؟

قلیان یکی از دخانیات قوی می باشد و مانند سیگار تاثیرات منفی بر روی بدن دارد و این باور که تاثیر قلیان آسیب کمتری به نسبت سیگار دارد، کاملاً اشتباه است .

افرادی که قلیان می کشند یا از سیگار و دیگر دخانیات استفاده می کنند ، بیهوشی سخت تری دارند و بروز عوارض احتمالی در آن ها بیشتر است .

همچنین به هوش آمدن در افرادی که دخانیات و قلیان مصرف می کنند، سخت تر و ریسک پذیرتر از افراد عادی است .

توصیه می شود برای حفظ سلامتی حین عمل بینی و  کسب نتیجه ایده آل پس از عمل بینی ، ترک کردن دخانیات و الکل را قبل و بعد از رینوپلاستی جدی بگیرید .

Call Now Button