مشاوره در واتس اپ

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی : تغذیه یکی از اساسی ترین نیازهای فرد است و افرادی که تحت جراحی های زیبایی یا درمانی قرار گرفته اند باید به تغذیه خود اهمیت دهند.

فردی که جراحی بینی انجام داده نیز باید به تغذیه خود در دوارن نقاهت توجه داشته باشد زیرا علاوه بر تاثیر تغذیه در میزان دوره نقاهت، تغذیه می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر فرم بینی داشته باشد.

در طی دوران نقاهت، بیمار باید به دلیل تسریع روند بهبودی میزان مصرف مواد مضر را کاهش دهد و از ویتامین ها ، فیبرها و پروتئین ها بیشتر استفاده کند.

برخی از بیماران در طی دوران نقاهت به تغذیه خود اهمیت نمی دهند ولی این امر سیستم ایمنی بدن را مختل کند و فرد به دلیل عدم انرژی کافی نمی تواند حتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

در نتیجه تغذیه در طی دوران نقاهت و بهبودی جزو نکاتی است که نباید به آن بی توجهی شود.

تغذیه بعد از جراحی بینی

نکات تغذیه بعد از جراحی بینی

  • بلافاصله پس از رینوپلاستی، غذا نخورید  و تا 6 ساعت از آب و نوشیدنی های طبیعی استفاده کنید.
  • برای نوشیدن مایعات بهتر است از نی استفاده کنید.
  • پس از گذشت تقریباً 6 ساعت غذاهای نرم و آبکی مانند سبزیجات پخته شده، سیب زمینی آب پز، آش و سوپ رقیق، بهترین تغذیه هستند.
  • هنگام خوردن غذا ، دهان را بیش از اندازه باز نکنید.
  • خوردن ژله بعد از عمل بینی ، به دلیل هضم راحت و نرم بودن ، مشکلی ندارد و فشاری به بینی وارد نمی کند.
  • بهترین میوه بعد از عمل جراحی بینی ، میوه ای است که خیلی سفت نبوده و نیازی به جوییدن نداشته باشد.

بعد از جراحی بینی رعایت از چه رژیم غذایی مناسب است ؟

بیمار باید در طی دوران نقاهت از مواد غذایی چون سبزیجات پخته ، روغن زیتون ، غلات سبوس دار، هلو و دیگر مواد غذایی که حاوی پروتئین ، ویتامین و چربی مفید به طور مکرر استفاده کند.

دقت داشته باشید که مصرف غذاهای جوییدنی ممنوع می باشد زیرا نتیجه جراحی بینی را تحت تاثیر قرار می دهند وامکان دارد فرم بینی دچار تغییرات جزئی شود، در نتیجه مواد غذایی نرم و پوره بهترین گزینه هستند.

مصرف آب و نوشیدنی ها را افزایش دهید و به جای مصرف آب میوه های صنعتی از آب میوه هایی استفاده کنید که فاقد هر گونه مواد نگه دارنده باشند و در منزل تهیه شده باشند.

آشامیدن اب هویج برای عمل بینی تاثیرات مثبتی در کاهش تورم و تامین ویتامین موردنیاز بدن دارد، در نتیجه مصرف آب هویج طبیعی و تازه را افزایش دهید.

Call Now Button