مشاوره در واتس اپ

بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی : یکی از رایج ترین بحث های مرتبط با جراحی بینی ، مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی و عدم مصرف سیگار ، عدم انجام فعالیت های ورزشی و غیره می باشد.

بسیاری از متقاضیان جراحی زیبایی بینی ، نکات مراقبتی را درک نمی کنند و نمی دانند که دلیل اصلی رعایت نکات مراقبتی چیست و نسبت به انجام آن ها کوتاهی می کنند.

شاید شما نیز با افرادی مواجه شده باشید که پس از رینوپلاستی تورم بینی شان دیر تر از بین می رود یا از فرم کج بینی شکایت دارند و بسیاری از مشکلات دیگر.

بعد از جراحی بینی

چرا رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی مهم است؟

تمام نکاتی که جراح بینی به بیمار ذکر می کند، برای کسب نتیجه ایده آل و از بین رفتن سریع تر تورم و دیگر مشکلات مرتبط با بینی عمل شده است.

در نتیجه رعایت توصیه های مراقبتی باعث می شود تا بیمار دوره نقاهت را سریع تر سپری کند و فرم بینی کاملاً ایده آل باشد.

به طور مثال کشیدن قلیان، سیگار و هر نوع دخانیاتی منجربه افزایش تورم بینی می شود زیرا اکسیژن رسانی و خونرسانی را ضعیف می کند.

هچنین مصرف غذاهایی جوییدنی در روزهای اولیه یا خندیدن و صحبت کردن بیش از اندازه و هر عملکردی که فک را تحت تاثیر قرار دهد، نتیجه منفی بر بینی جراحی شده دارد.

به طور معمول جراح بینی توصیه می کند 14 الی 30 روز پرهیزهای غذایی داشته باشید و از خندیدن ، عطسه کردن ، سرفه کردن ، خمیازه کشیدن و صحبت کردن بیش ازاندازه خودداری کنید.

 جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در طی دوران نقاهت به بیمار توصیه می کند که از آب میوه های طبیعی و تازه استفاده نماید تا ویتامین های موردنیاز بدن تامین شود و روند کاهش تورم و کبودی به تعویق نیفتد.

ورزش بعد از جراحی بینی امکانپذیر است ؟

بعد از گذشت 2 الی 6 ماه ، بینی جراحی شده به بهبودی کامل می رسد و بیماران می توانند هر نوع فعالیت ورزشی را شروع کند.

دقت داشته باشید که میزان دوران نقاهت بینی در افراد، متفاوت می باشد.

نوع بینی و ساختار بینی در کاهش تورم، کبودی و به تثبیت رسیدن ساختار بینی تاثیر دارند، به همین دلیل برای هرگونه شروع فعالیت ورزشی در ابتدا به جراح بینی خود مراجعه کنید.

به طور معمول تمام افراد پس از گذشت 6 ماه مجاز به انجام هر نوع فعالیت ورزشی هستند، هرچند که جراحان بینی توصیه می کنند فعالیت حرفه ای در زمینه ورزش های رزمی پس از گذشت 1 سال آغاز شود.

Call Now Button