جراحی آندوسکوپی سینوس

جراحی آندوسکوپی سینوس : از آندوسکوپی برای درمان مشکلات مرتبط با سینوس بینی و مخاط بینی استفاده می شود .

سینوس ها حفره هایی مملو از هوا در استخوان های صورت و جمجه هستند .

بیماری های مرتبط با سینوس و مخاط بینی توسط ام آر آی و سی تی اسکن به راحتی قابل تشخیص نیستند و برای تشخیص این گونه بیماری های بهتر است از روش دقیق چون اندوسکوپی استفاده شود .

در نتیجه از آندوسکوپی هم برای تشخیص و هم برای درمان بیماری های مرتبط با سینوس و مخاط بینی استفاده می شود .

آندوسکوپی در اتاق عمل انجام می شود ولی بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و در صورت طبیعی بودن علائم حیاتی ، مرخص می شود .

جراحی آندوسکوپی سینوس

ویژگی های جراحی آندوسکوپی سینوس

فتنها ناحیه ای که دچار التهاب یا عفونت است را درگیر می کند و با بافت های دیگر کاری ندارد .

برای تشخیص بیماری نیازی به پرتوهای مضر نیست .

با توجه به شرایط بیمار و مشکل بینی از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می شود.

نیازی به برش ندارد زیرا جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، دستگاهی که مجهز به لنزهای پیشرفته است را وارد بینی می کند و عفونت و التهاب داخل سینوس را تخلیه می کند.

مزیت جراحی آندوسکوپی سینوس و بینی

در آندوسکوپی تنها دهانه سینوس گشادتر می شود و جراح متخصص قادر است به تمام سینوس ها از جمله سینوس های پیشانی ، دور چشم ، زیر قاعده جمجمه و ناحیه فک دسترسی داشته باشد.

این جراحی نیازی به برش ندارد اما بازهم بیمار به اتاق عمل منتقل می شود و تحت بیهوشی قرار میگیرد ، در نتیجه این جراحی با درد همراه نیست .

در طی دوره نقاهت شاید کمی درد و تورم وجود داشته باشد که این امر طبیعی بوده و تمامی جراحی ها با درد خفیف یا شدید همراه هستند .

در طی دوره نقاهت حتماً بینی را مرطوب نگه دارید و از مصرف نوشیدنی هایی چون الکل و کافئین که منجربه خشک شدن مخاط بینی می شوند ، پرهیز کنید.